A vállalatok a gazdasági és társadalmi fejlődés hajtóerejét jelentik. Globalizált világunkban az európai cégek és a fejlődő országok közötti gazdasági kapcsolatok intenzívebbé váltak. Így a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility - CSR) globális dimenziót ölt. A Híd Magyarországon mind a civil társadalom, mind a privát szektor figyelmét fel szeretné hívni a fejlődő országok problémáira. Konferenciákkal, műhelyekkel és az "Üzlet és fejlesztés" témában írt cikkekkel tájékoztatást ad a Globális Társadalmi Felelősségvállalásról és bátorítja a vállalatokat arra, hogy a saját területükön kapcsolódjanak be a szegénység visszaszorításába.Az európai gazdasági szereplők bevonása a globális szegénység elleni küzdelembe

A társadalmi felelősségvállalás érzékelése és célzott alkalmazása a cégek számára egyáltalán nem magától értetődő - különösen annak globális aspektusa. Az új EU tagországok esetében a vállalatok nem rendelkeznek elég információval és ebből kifolyólag számukra a szegénység elleni küzdelemben való részvétel inkáb teher, mintsem lehetőség. Partnerszervezetünkkel (ICEP) közösen három éves szemléletformáló projektet valósítunk meg, amelyben spanyol, cseh és szlovák non-profit szervezetek is részt vesznek. A projekt az európai unió anyagi támogatásával európai cégeknek arra ad lehetőséget, hogy a fejlődő országokban kifejtett tevékenységükkel win-win helyztetet teremtsenek. A projekt hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) fogalma a gazdaság tevékenységét jelentse a globális szegénység elleni harcban. A globális CSR gyakrolatáról esettanulmányok készültek: a spanyol üzleti iskola, IESE diákjai 15 európai nagyvállalat fejlődő országok-beli tevékenyégét és stratégiáját vizsgálták. Az eredmények alapján az ICEP szakértők segítségével egy könyvet állít össze. A Boston Consulting Group támogatását is sikerült megnyerni: közreműködésével jutottak el a diákok a cégekhez. A vállalatok a gazdasági és társadalmi fejlődés hajtóerejét jelentik. Globalizált világunkban az európai cégek és a fejlődő országok közötti gazdasági kapcsolatok intenzívebbé váltak. Így a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility - CSR) globális dimenziót ölt. A Híd Magyarországon mind a civil társadalom, mind a privát szektor figyelmét fel szeretné hívni a fejlődő országok problémáira. Konferenciákkal, műhelyekkel és az "Üzlet és fejlesztés" témában írt cikkekkel tájékoztatást ad a Globális Társadalmi Felelősségvállalásról és bátorítja a vállalatokat arra, hogy a saját területükön kapcsolódjanak be a szegénység visszaszorításába.

Az európai gazdasági szereplők bevonása a globális szegénység elleni küzdelembe.

A társadalmi felelősségvállalás érzékelése és célzott alkalmazása a cégek számára egyáltalán nem magától értetődő - különösen annak globális aspektusa. Az új EU tagországok esetében a vállalatok nem rendelkeznek elég információval és ebből kifolyólag számukra a szegénység elleni küzdelemben való részvétel inkáb teher, mintsem lehetőség. Partnerszervezetünkkel (ICEP) közösen három éves szemléletformáló projektet valósítunk meg, amelyben spanyol, cseh és szlovák non-profit szervezetek is részt vesznek. A projekt az európai unió anyagi támogatásával európai cégeknek arra ad lehetőséget, hogy a fejlődő országokban kifejtett tevékenységükkel win-win helyztetet teremtsenek. A projekt hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) fogalma a gazdaság tevékenységét jelentse a globális szegénység elleni harcban. A globális CSR gyakrolatáról esettanulmányok készültek: a spanyol üzleti iskola, IESE diákjai 15 európai nagyvállalat fejlődő országok-beli tevékenyégét és stratégiáját vizsgálták. Az eredmények alapján az ICEP szakértők segítségével egy könyvet állít össze. A Boston Consulting Group támogatását is sikerült megnyerni: közreműködésével jutottak el a diákok a cégekhez.

A 2008 június 30.-i Global CSR Workshop összefoglalója itt tölthető le!
· · · · · · · · ·